Lămâie drepneaua.

Într-o zi destul de proastă nepotrivită pentru ştiinţă plecam din Piaţa Romană, cu o colegă. Ne îndreptam cam triste/frustrate de diverse spre casă.

Pe trecerea de pietoni ce uneşte ASE-ul de PizzaHut am dat peste ceea ce avea să transforme ziua într-una mult mai bună: un pui de pasăre, ce la următorul verde al semaforului ar fi fost strivit cu siguranţă. L-am luat, l-am pus într-o cutie, l-am numit Lămâie şi am plecat cu el spre casă.

Cum a ajuns acolo nu ne-am putut da seama pentru că sărăcuţul Lămâie era pui şi nu putea zbura. Se poate ca mama lui să-l fi scăpat când încerca să îl transporte către un nou cuib.

L-am hrănit cu gălbenuş de ou fiert tare şi am tot încercat să aflu ce pasăre e. Şi am aflat că e o drepnea – pasăre 100% insectivoră, ce trăieşte în mare parte numai în aer şi nu prea coboară la sol de bunăvoie.

Nu am reuşit să îi prind nicio muscă, dar a reuşit mama în lipsa mea şi se pare că a mâncat-o cu poftă. Astăzi i-am dat puţină carne de pui fiartă, am stat cu el în balcon, încet-încet a început să dea din aripioare şi brusc şi-a luat zborul.

După 5 zile Lămâie a plecat, iar mie o să îmi fie dor de el deşi mă bucur că l-am ajutat să nu moară.

În poză suntem la prima oprire: casa Ancăi, pe care a umplut-o de firimituri de ou!:D

6 Comments »

  1. David said

    ce frumos 🙂

  2. osr said

    Poate a plecat doar la o bere sa vada meciul in oras :). Vine mai tarziu in seara asta. Sa nu il astepti 😛

  3. Soim said

    e pui DREPNEA NEAGRA.. prea mic din poze sa aiba varsta de zburat sau sa se dezvolte in cele 5 zile de tot si cu hrana ce i-ai dat-o nu l-ai ajutat mai deloc (nu are voie decat insecte , eventual greieri proaspeti si muste congelate).
    asta sa stii altadata….
    Daca era apt de zbor ti-ar fi umplut palma ( ar fi avut la cele 40 si ceva zile necesare peste 16 cm lungime).
    In cel mai bun caz l-a mancat vreo pisica sau vreo cioara, altfel a luat-o cu chinul de unde l-ai gasit.
    Nu fac decat sa prezint lucrurile asa cum sunt,este o treaba serioasa si hranirea inadecvata si cunostintele putine despre pasarile ce ne inconjoara.
    Salutare!

  4. treicuvinteaiurea said

    Multumesc pentru grija. Mi-au fost consilieri un medic veterinar si un biolog. Stiu ei ce stiu. Nu stiu cat de bine iti dai tu seama din poza aia cat e de mare, dar se simtea bine si a zburat ok. 🙂
    Si stiu ca e drepnea, dar stiu ca i se mai spune si lastun si imi suna mai bine. :p

  5. Soim said

    intra pe http://www.londons-swifts.org.uk/,pe commonswift.org trebuie sa umble la denumire ca acolo e scris din greseala “lastun negru” (este cu totul alta pasare, de fapt nu e niciun lastun negru, este lastun de casa).
    Medici veterinari sunt printre cei care habar nu au despre aceasta specie si recomanda malai, seminte si alte prostii drept hrana si ii numesc lastuni.
    Se face la nesfarsit aceasta confuzie intre specii, si nu sunt lastuni in Bucuresti!

    Oricum, hranesti o insectivora (si lastunul e insectivora) cu carne sau oua? si spui ca asa ti-au spus medici si biologi?Este foarte bine pt amaratele astea de DREPNELE care aleg un oras in care nu sunt corect identificate.
    Acum intelegi ce incerc sa-ti spun? ca nu e ceva personal?
    Este bine pt viitoarele pasari gasite, atata tot.

  6. treicuvinteaiurea said

    Ok, am inteles ce vrei sa spui. 🙂 Si am retinut pentru alta data. In orice caz, galbenusul de ou, ca si insectele, contine proteine si de proteine avea nevoie. Si daca a mancat singur, nu cred ca-i chiar atat de rau. :p

    Si confuzia cu lastunul e a mea. Mi s-a spus ca e drepnea, stiam, dar am crezut ca lastunul e o alta denumire (eventual mai din popor asa). 🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

