Unii bătrâni ştiu să spună “Mulţumesc!”

Azi am nimerit pe scaunele rezervate când mă întorceam de la facultate şi la un moment dat vine lângă mine o doamnă în vârstă. Purta un compleu de un albastru puternic, nişte ghete cu toc mediu de un mov ciudat şi o frezură asemănătoare cu cea a lui Audrey Hepburn, dar ceva mai elaborată. Ochii, deşi aveau o formă profund încărunţită erau de un bleu incredibil.

Am vrut să îi ofer locul meu, dar m-a oprit, m-a îndemnat să rămân pentru că urma să coboare la prima staţie, spunând mai mult pentru ea că “sunt puţine persoane de genul ăsta” (referindu-se la gestul meu, evident).

Staţia a fost destul de lungă şi înainte să coboare mi-a pus mâna pe umăr şi mi-a urat un foarte cald “succes în viaţă!”. Impactul ar fi fost mult mai puternic dacă eraţi acolo.

Altă dată, o doamnă la fel de în vârstă, căreia am vrut să îi cedez locul mi-a spus că nu e nevoie, pentru că noi tinerii avem mai multă nevoie să ne menajăm picioarele decât au ei, bătrânii. Ca să nu ajungem rău la bătrâneţe. La urma urmei, noi avem mai multă nevoie de ele.

Aşa de puţin mă deranjează să stau în picioare indiferent cât de mult mi-aş dori să stau jos, atunci când, mânată de un simţ civic uneori ciudat şi de un fel de sentiment de vinovăţie şi ruşine cedez locul unei persoane în vârstă şi aceasta îmi mulţumeşte. Căci mai este şi categoria celor care atunci când le cedezi locul se aşează cu un fast incredibil şi cu o figură ce sugerează că acel scaun le era predestinat încă de la naştere şi noi oricum nu aveam ce căuta acolo. Şi nici nu-ţi mulţumesc, nici nu-ţi zâmbesc, ba pare că ar mai vrea să le faci şi vânt dacă-i prea cald. Când dau de vreo persoană din’asta mai că-mi vine să-i spun că m-am răzgândit şi îmi vreau scaunul înapoi.

Nu vreau să încerc să înţeleg bătrânii care se plimbă toată ziua, pentru că am şi eu bunici, şi-şi fac cumpărăturile bine merci în apropierea casei aşa că nu vreau să mă supăr pe ceilalţi. Dar un mulţumesc înseamnă mult.

5 Comments »

  1. Arssura said

    Pai asta probabil pentru ca esti fata . Daca eram eu de exemplu nu cred ca stateau lucrurile la fel 🙂 . Oricum asta e un caz fericit , majoritatea cum se urca ( mai ales de la capat din Romana ) isi arunca sacose, genti tot ce au pe scaun . Si daca stai pe scaun vin langa tine si se imping cu sacosele in tine doar doar te simti; daca nu ii bagi in seama incep si insira 10.000 de motive pentru care ei merita sa stea jos. Pentru oameni ca astia exista un raspuns taiat scurt, care-i lasa fara replica : “Aveti scaune rezervate in fatza”

  2. The Pupeteer said

    Mereu e amuzant cand urci la capat de linie,Pta Rosetti sau Romana ,exemple in care batranii se imping cu coate si bastoane si vocifereaza sa ajunga in locurile “lor”.Daca jum din scaune sunt ale batranilor restul le lasi mamelor cu copii mici, inseamna ca ceilalti ar trebui sa plateasca un alt tip de bilet/abonament? Daca nu,de ce ar fi ei indreptatiti mai mult:-??

  3. Mitza said

    Ar trebui sa se faca autobuze pt pensionari, pt gravide, pt handicapati si pt restul lumii. Sa ai voie sa urci doar in autobuzul categoriei tale. Sau cu rezervare de loc ca in avion.

  4. Arssura said

    La traficul care e asta mai lipsea 1000 de autobuze. Asa numai in romania se intampla. Afara nimeni nu isi permite sa iti ceara locul. Este o chestie de bun simt sa te ridici tu si atat. Comunismul a murit dar spiritul a ramas in tara. Toti suntem egali dar unii sunt mai egali ca altii nu ?

  5. mili said

    tare asta cu succes in viatza! sunt multi oameni in varsta care isi ocupa timpul fiind pozitivi. Experienta lor de-o viatza le-a dat cu plus 🙂 asta va urez si eu: succes in viata!
    si ca sa mai zic 2 cuvinte ca tot am dat click pe pagina asta, jos ar trebui sa stea cine are mai mare nevoie. Mi s-a intamplat sa fiu lovit destul de tare si sa stau jos si sa vad batrani cum se uitau urat pe mine, desi eu abia puteam sa merg.
    cat despre sistem: ce bilete? ce abonamente? no way :)) respect pentru oamenii pozitivi de orice varsta! zero respect pt statul roman.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

