Suntem suma deciziilor noastre.

Oamenii sunt pretenţioşi, şi se aşteaptă ca alţi oameni să reacţioneze, să facă, să spună ceea ce se aşteaptă sau vor ei. Lucru ce este nedrept. Eu cred că fiecare om este responsabil de lucrurile pe care le vrea şi aşteptările pe care le are şi nimeni altcineva nu ar trebui să fie responsabil de asta.

Nu e vina lui că tu ai nevoie de un anumit lucru. Nu e vina lui că tu ai nevoie să auzi ceva anume.

Oamenii au dreptul să aleagă. Întodeauna. Diferenţa nu constă în capacitatea sau discernământul de a alege ci doar de variantele pe care le avem la dispoziţie, care nu sunt întodeauna la fel pentru toată lumea, ca urmare, de obicei, a altor alegeri pe care le-am făcut înainte.

Mă distrează grozav certurile între cupluri, pe care le aud pe stradă, în mijloacele de transport în comun, pe holul facultăţii. Fie că sunt faţă în faţă sau vorbesc la telefon. Şi majoritatea îşi reproşează unul altuia lucruri pe care se aşteptau ca celălalt să le facă. Şi nu le-au făcut. Iar lucrul ăsta mi se pare de’a dreptul stupid. Cum aş putea avea pretenţia să îmi spună exact ce vreau să aud dacă eu nu îi spun iar el nu-mi citeşte gândurile? Cum aş putea să mă supăr că nu a spus un anumit lucru, chiar dacă eu aveam nevoie să mi-l spună când el nu ştia asta? Şi în fond, de ce oricine ar trebui să fie obligat să spună neapărat un lucru, chiar de ar şti că foloseşte celuilalt? Nu ar trebui.

Ar trebui să învăţăm să nu ne mai supărăm când celălalt nu face ce ne-am aştepta să facă. Pentru că aceea este aşteptarea noastră, nu promisiunea lui de a fi într-un anume fel. Ar trebui să nu mai spunem altora că “ne-au dezamăgit” pentru că nu ei ne-au forţat să ne setăm aşteptările ce ne-au fost încălcate. Sunt aşteptările noastre, noi să ne ocupăm de ele.

Nu ar trebui să impunem altora să se schimbe pentru noi, pentru că o vor face azi şi o vor face mâine şi o vor face până într-o zi când vor realiza că ei nu mai sunt ei. Şi nu e bine. Pentru nimeni. Aşa cum nu le înţeleg pe fetele ce, odată aflate într-o relaţie stabilă uită să mai fie la fel de cochete, la fel de atente cu felul cum arată, pentru că “trebuie să mă placă aşa cum sunt”. Ce uită ele e că atunci când le-au cunoscut erau altfel, şi de ele cele de atunci s-a îndrăgostit individul, nu de ele cele de acum.

Oamenii ar trebui să se schimbe doar dacă ei vor să facă asta, fără a aştepta ceva în schimb. Când faci ceva pentru cineva şi-aştepţi ceva în schimb e şantaj. Şi e nedrept să te superi dacă acel ceva nu vine. Pentru că nu te-a obligat nimeni să faci nimic. Suntem suma deciziilor noastre şi ar trebui să învăţăm cu toţii să ni le asumăm. Fără pretenţii de la alţii, fără aşteptări.

Şi dacă sunt cum sunt e pentru că aşa am ales să fiu. Şi nu voi fi altcumva până când nu voi alege să mă schimb.

3 Comments »

  1. Arssura said

    Waw ! In sfarsit o fata care gandeste asa ! Acum pot sa mor linistit ca le-am vazut pe toate :))

  2. treicuvinteaiurea said

    Ce pot sa spun, prietenul meu ar trebui sa se simta foarte norocos!:))

  3. Arssura said

    Adevarat :)) O sa iti copiez si eu niste fraze de aici pentru status la mess poate mai inteleg si altele cate ceva :)) Sper ca nu te superi ;;)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

