Muzica românească e trendy-naşpa.

Cu riscul de a supăra o întreagă industrie trebuie să spun că nu-mi place deloc prezentul din muzica românească şi mă refer la asta mega-promovată. (Hai, cu câteva excepţii ce-ntăresc regula).

Melodiile sunt, majoritatea, lălăieli ce repetă aceleaşi versuri aşezate într-o oarecare ordine cât să obţinem rima, că de avut mesaj parcă nu mai e la modă. Şi până la urmă mai bine să n-aibă deloc decât să instige la mişcări din punani sau mai ştiu eu ce sentimente sado-sinucigaşe. Şi nici după versuri nu aş plânge dacă măcar linia melodică ar fi şi ea mai linie melodică.

Prea multe efecte din astea electronice nu-mi fac bine şi-mi dau tot mai des senzaţia de “chiar şi eu aş putea face asta”. La urma urmei greutatea constă în a învăţa opţiunile diferitelor programe că de aici să şi greşeşti şi tot scoţi o melodie. Din nou, asta este doar impresia pe care mi-o dau melodiile astea de club, dar care nu sunt atât de mult de club încât pot fi date şi la radio şi la TV. N-aş vrea să se-nţeleagă că mâine-mi caut o prietenă cu voce şi m-apuc de “compus”. Deh, n-o fii chiar aşa simplu, dar până la urmă, pe baza impresiei ascult sau cumpăr muzică.

Iar videoclipurile…oh, videoclipurile! Tipe în ţinute extravagante wannabe dănţuindu-se pe un fundal de o singură culoare. Eventual cu câte o motocicletă, canapea sau maşină în decor. Pentru că minimalismul este noul trend şi dacă nu eşti în trend.. nu eşti. Machiaje complicate wannabe, culori puternice trimiţând la nou şi viitor şi spectaculos de “cool”. Poveste nu există sau este prea abstractă. Pentru că şi abstracţionismul e la modă. Şi-mi place abstractul, dar parcă lor nu le iese tocmai bine.

Şi-mi sună toate atât de asemănător că nu reuşesc niciodată să ghicesc cine cântă ce sau mai ales cine cântă ce se’aude pe fundal.

Şi-acum încep artiştii noştri să se mute şi-n online. Să vedem care o fac înţelept şi care o fac doar pentru a fi  în trend şi-n materie de “new media”.

Că doar despre trend e vorba. Sau nu?

(Poate că mi-am dorit să mă maturizez şi în schimb am îmbătrânit eu prematur, şi atunci îmi cer scuze tineretului şi mă duc să citesc o carte ascultând ceva muzică clasică. Măcar asta rămâne veşnic “în trend”, indiferent care e el. )

4 Comments »

  1. Fanii sunt curiosi ce muzica clasica asculti tu de obicei 🙂
    G.

  2. treicuvinteaiurea said

    As asculta oricand Anotimpurile, de exemplu. :p

  3. sorin said

    Ai dreptate! Muzica din Romania – 99% este cam la fel. Ritmul se aseamana de la o piesa la alta, pop-corn, nimic gandit, n-am mai ascultat o piesa noua facuta din instrumente de multa vreme. Acum totul se rezuma la o voce oarecare, o piesa oarecare, modificam pe ici si colo, sinteizator, mixer, calculator…gata piesa…pac 1000 EUR la producator…interpretul este pe val 3 luni si gata…Fratilor, faceti muzica de calitate. Cereti acum bani pe muzica?

  4. Zq said

    Exista muzica romaneasca de calitate dar nu este promovata.(vezi Kempes)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

