Să facem alt fel de fashion.

Nu sunt eu tocmai genul fashionist, nu în sensul clasic cel puţin; nu cunosc pe din’afară designerii caselor de modă, nici măcar pe cei mai celebri, nu sunt întodeauna la curent cu “ultimele tendinţe” şi nici nu arunc salarii întregi pe o pereche de pantofi sau o poşetă pe care să o port de maximum 2 ori; cu toate astea îmi plac poştele, pantofii şi să fiu fashion-excentrică uneori. Ba îmi mai fac şi câte-un cadou mai scump câteodată.

Îmi plac la nebunie fotografiile de modă. De ce în România cele mai bune editoriale sunt preluate din afară când avem atâţi designeri şi atâtea fete frumoase pe care le pot îmbrăca? Şi de ce fiecare colecţie nouă e doar o colecţie nouă ce devine veche înainte de terminarea sezonului?

Mi-ar plăcea ca moda să însemne mai puţin un nume pe etichetă şi să semene mai mult a artă, la urma urmei e vorba de creativitate, inovaţie, mix de materiale-elemente-semnificaţii mai mult sau mai puţin ascunse, la fel ca în desen, pictură, sculptură, muzică…

De ce să nu exploatăm şi mai mult industria asta atât de permisivă, deschisă şi la îndemână?

De ce să nu organizăm prezentări de modă la MNAC, printre manechine din plastic goale şi să împărţim “vederi” în care hainele să fie purtate de manechinele de plastic aşezate lângă femeile goale. Sau aproape goale – îmbrăcate în ce ai putea purta pe dedesupt?

De ce să nu promovăm o lansare prin flyere sub forma de bucăţi rupte din ziar în care jumătatea de poză rămasă să fie un teasing al colecţiei?

De ce manechine în LBD (little black dresses) să nu defileze pe ritmuri hardcoriste, purtând artificii în mână în loc de poşete? Din’alea ce’s făcute să le ţii în mână şi arată ca nişte steluţe.

De ce să nu avem un concurs în care să construim o prezentare din hainele aflate în propriile şifoniere. Aşezate în combinaţii cum nu le-am purtat niciodată? Poate le vom redescoperi.

De ce să nu provocăm designerii să conceapă haine care să “funcţioneze” cu unele care există deja…şi nu au etichetă?

De ce să nu fie moda de un neconvenţionalism dus la extrem până când neconvenţionalismul aşa cum îl ştim va deveni clişeu? Moment când va trebui reinventat. Şi-l vom reinventa.

Nu ştiu să desenez, indiferent ce aş încerca să aştern pe hârtie se transformă în cu totul altceva decât mi-e aşternut în minte, dar am un milion de idei, iar organizarea de evenimente este unul din lucrurile care îmi plac cel mai mult. Ştie cineva vreun designer fără imaginaţie? Sau mai e cineva care vrea să se joace cu haine? Ne jucăm?

poza

2 Comments »

  1. Dushky said

    You hit me here 😛

    Si eu vreau ca moda sa fie mai mult arta, asta am vrut de cand m-am apucat de ea. Visul asta, din pacate, mi se distruge in fiecare zi tot mai mult, de cand am terminat facultatea.

    Si stii care e raspunsul “de ce”-urilor tale? Pentru ca moda aici, la noi, inseamna marketing si business, moda trebuie sa vanda, moda inseamna rochii de seara pe care le porti la banchet sau la nunta. Asta inseamna aici moda. Cu cat faci ceva mai neconventional, cu atat te critica “ochiul public” mai tare, argumentul fiind deja sacaitor “asta nu o poti purta pe strada”. Mi-e sila. Sunt sigura ca daca Dior ar scoate saci de gunoi ca rochie, si asta ar fi the ultimate trend, toate fashionistele s-ar imbraca asa, indiferent ca merge sau nu pe strada. Mai ales daca scrie si firma pe sacul de gunoi. Si la noi designer poate fi oricine, orice croitor, orice pitzipoanca ce ia poze de pe net, pune o paieta, duce la croitoreasa sa-i coase “creatia” si isi pune eticheta pe ceva ce nici macar in idee nu e al ei.

    Asta e opinia mea, dupa ce am studiat moda timp de 7 ani la noi in tara. Yay 😐

  2. treicuvinteaiurea said

    There, there, sweety!>:D< Mie imi place "moda" pe care o faci tu, si am vazut ca ai si sustinatori destui! Deci, se poate!:D Gandim ceva dragut pt la vara?:)

    Cat despre haine “nepurtabile pe strada” ei bine, eu ma gandeam la o abordare, nu doar a hainei in sine, cat a ce e in jurul ei!:D Deci se pot impaca toata gurile opiniei publice, pana la urma.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

