Omeneşte despre politică II – lămuriri

Hai că nu s-a înţeles. În postul anterior nu vorbeam despre preşedinţi şi politică ci despre oameni şi reacţiile lor.

Da, mi-am exprimat şi părerea vis-a-vis de preferinţa între cei doi candidaţi. Vă reamintesc că e dreptul meu democratic să o fac, voi democraţilor!:)

În al doilea rând. Toţi cei care ţin cu cel ce n-a ieşit strigă mai ameninţător sau nu către ceilalţi că “o să vedeţi voi!” Pentru simplul motiv că preferatul lor nu are şansa să greşească. Că de-ar avea-o vă spun eu că ar greşi şi el. Oricare ar fi ăla.

În al treilea rând. Susţinătorii lui Geoană au sărit în sus, spunând că Băsescu e dictator şi voi vedea eu ce rău îmi pare. Păi, eu vreau să văd, da; iar dacă nenea ăsta e atât de puternic cât să poată fi dictator atunci îl susţin cu atât mai mult. Pentru că înseamnă că are puterea să mişte lucrurile într-un fel. Iar dictatură nu o să instaureze, staţi voi liniştiţi. Din câte ştiu eu România este republică semiprezidenţială. Ori asta înseamnă că omul ăsta nu e de capul lui acolo. Şi nici nenea ăia din guvern nu sunt de capul lor. Unu, că nu sunt 2 să zici că îşi împart parcela-n jumătate, iar cu cât sunt mai mulţi cu atât se complică lucrurile mai tare; doi, mai există şi opoziţie; trei, mai există şi atâtea organisme din astea de tot felul: UE, NATO, ONU etc. etc. fiecare cu rolul şi scopul ei. Ori ţinând cont de atâtea şi multe altele, nu o să se trezească domnu’ preşedinte mâine dimineaţă să spună că azi plantăm cartofi în toată România şi noi vom fi forţaţi să ne supunem.

În al patrulea rând. Că vezi domne, vrea să schimbe Constituţia care e şi e. Şi aşa ne agăţăm de Constituţia asta de nu se poate. Să vă reamintesc că tot de oameni e făcută şi-aia? Că tot de ei? Am folosit-o aşa cum era şi nu aud pe nimeni să se scalde în bunăstare. Nu cred că-i bai dacă mai încercăm şi alte variante. Oricum cei născuţi în ultimii 50 de ani sunt generaţii de sacrificiu. Hai măcar să încercăm până ne iese.

La marea şi minunata dezbatere mi s-a părut Băsescu mult mai realist. Geoană tot spunea că va găsi soluţii. Va găsi el resurse. (Deşi nu vrea ajutor extern) Păi de ce nu le-a găsit până acum? Să se arate în faţa naţiunii şi să spună: uite băi nene, am găsit în sala ţ din Casa Poporului un mare sac cu bani şi îl împart cu voi toţi. Sau ştiu eu pe unde. Dacă chiar erau resurse de găsit, siiigur le găsea cineva până acum, chit că intrau în buzunarul lui şi nu al ţării. Ori mă îndoiesc că problema stă în faptul că sunt resursele astea prea bine ascunse.

Şi sper să nu mai veniţi la mine cu “nu ai dreptate” că nu trebuie să fiţi de acord cu mine, iar eu nu vreau să fac politică. Faceţi voi, eu rămân cu ale mele.

Ca să închei optimist: hai să ne luăm un moment de respiro şi apoi să ne calmăm cu toţii. Tu vezi-ţi de slujba ta, de studiile tale, de familia ta, că nu o să îţi bată nimeni la uşă să-ţi facă rău.

6 Comments »

  1. Arssura said

    Din pacate nu toti gandesc asa hehe … Vor mai trece 2 generatii pana sa se elimine mentalitatea asta tip comunista “totul e bine asa” , “nu schimbam nimic”. Ca “de ce se trece la Parlament unicameral?” “De ce sa se schimbe Constitutia?” Si toti isi dau cu parerea ca e gresit dar pun pariu ca 80% daca ii intrebi ce presupune Parlamentul unicameral sau ceva din Constitutie ridica vadit din umeri :)) . Cum apare cineva care scoate capul din cutie este imediat aratat cu degetul …. E in zadar …. Nu ne`am nascut nici in locul nici in timpul potrivit :))

  2. booty said

    – daca in tara asta nici macar presedintele nu respecta Constitutia atunci cine imi va da mie exemplul in a respecta Legea?
    – de ce la fiecare cateva luni vine vorba de modificarea Constitutiei? americanii au aceasi Constitutie din 1776 (cu exceptia a 16 amendamente). de ce Piratu’ vrea sa o schimbe dupa cum sufla vantu-n vela?
    – de ce vrea un parlament unicameral? de ce vrea mai putini parlamentari?…..raspunsul nu este ca deoarece “consuma” mai putin ( fie vorba-ntre noi a cheltuit base in campanie cat pt tot parlamentul in 5 ani…poate mai mult) ci deoarece e mult mai controlabil
    – de ce apare atat de des la tv (si asta nu e vina presei sub nicio forma)
    – de ce sunt astazi mai multi securisti (peste 36000) decat pe vremea lu’ Ceasca (17000) ?
    – de ce nu vreti sa credeti ca el e condus de cineva si nu face toate astea singur?…de ce il credeti incoruptibil cand el a vandut tara(spune de nastase ca a vandut petromidia lui patriciu in 2000 cand defapt era vanduta din 1997 cand el era ministru al transporturilor si punea placute cu “aici sunt banii d-voastra” in toate gropile pe care le “acoperea” cu beton in loc de asfalt.)
    – exit poll-ul de duminica seara a fost cat se poate de corect….diferenta e frauda….atata timp cat fiecare dintre noi are cel putin o cunostinta care a primit bani sa-l voteze pe base…orice sondaj are o marja de eroare dar niciun sondaj nu poate schimba ierarhia…
    – cu ce a putut sa va atraga base?…eu nu vad decat circ, otv-isme, manelisme….si, app Corina e dovedit cape base l-au votat prostimea si ca pe geoana cei intelectuali ce spuneai tu s-a intamplat in 2004
    Si pana la urma oricare ar fi fost contracandidatul lui base ar fi trebuit sa castige….cu atat mai mult cu cat acesta era Geoana…incomparabil mai pregatit
    Ar fi mult mai multe de spus…daca mai vrei reply dau

  3. booty said

    app..eu imi voi lua un moment de respiro de 5 ani…pana zboara base…

  4. treicuvinteaiurea said

    Booooooty! Fii serios, nereguli gasesti PESTE TOT si LA TOT!:)) Come on, nu o sa fie niciunul niciodata fara si vreun oarecare interes, fara vreo buba ici-colo. 🙂
    Or avea americanii aceeasi constitutie, dar au alta mentalitate, alta istorie, alta…alta…alta. Daca au facut-o bine din prima bravo lor. Si nu mai fii asa negativist. Raman 300 totusi!:)) Iar circ, otv-isme, bla bla nu le face el, le facem noi. 🙂 Prin aceste dari de pareri.

    Prea atacati la “persoana”, dragii mei sfintisori atotcunoscatori si intelepti!:p

    Total de acord cu ultima propozitie, Arssura!:))

  5. Dan said

    Ma bag si eu…ca musca-n lapte daca se poate dat fiind faptul ca ultima perioada din viata mea a fost un cumplit “potop” de politica . Toata lumea moare de frustarea Basescu…:))E destept, bravo lui! Am fost si eu la vot ca orice cetatean care doreste ca totul sa II FIE bine in urmatoarea perioada, am votat Geoana nu PSD am votat Johannis (pentru un guvern stabil)…un guvern pe care noi nu il avem, un guvern fara de care FMI nu ne acorda fonduri, fara de care…we’re fucked:D dar nu cred ca asta este problema noastra…problema este ca multa lume uita sa traiasca pentru ei! Daca macar 30% din populatia Romaniei nu ar fi indoctrinata si manipulata am reusi sa facem ceva…dar problema nu e Basescu si nici nu e o problema de ordin politic…e o problema de mentalitate si educatie…!Mentalitatea very low si educatie (copii tatuati de la 14 ani fumeaza, beau….etc) daca de acasa si de la scoala ar fi indrumati cum trebuie cred ca poate in vreo 2 3 generatii ne revenim…dar noi nu facem decat sa mergem in jos si tot mai in jos…economic si psihic…va doresc bafta!

  6. treicuvinteaiurea said

    You tell’em, Dan!:D :*

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

