Hopuri peste hopuri.

Începem cu despărţirea de mami. Apoi cu cea de doamna educatoare, care ne trimite la doamna învăţătoare. Şi ne ataşam şi de ea şi ne spunem că nimic rău nu se mai poate întâmpla. Când, din senin, ne lovim de o mână de profesori, fiecare de părere că materia lui e cea mai importantă. Şi dai de poate cel mai greu examen din viaţa ta, pentru simplul fapt că este primul. Dar iei capacitatea şi ajungi la liceu, despre care toată lumea spune că e cea mai tare perioadă în care ai vrea să fii. Bineînţeles că îţi dai seama de asta prea târziu şi te trezeşti că ai tăi te bat la cap să nu pici BAC-ul. Şi apare al doilea cel mai greu examen prin care ai putea trece. Şi după lupte seculare care au durat câteva zile te simţi liber. Şi când să te întinzi ca să-ţi faci loc să răsufli uşurat te trezeşte ceasul ca să ajungi la examenul de admitere. Din nou, examen hotărâtor al viitorulu-ţi zbuciumat. Şi apoi pretenţii, proiecte, cărămizi pentru a-ţi contrui CV-ul. Şi când îţi intri în ritm apare LICENŢA. Moment în care mai că simţi că se stabileşte dacă cei mulţi ani pe care i-ai petrecut în şcoală ajung sau nu la o concluzie. Şi abia aştepţi să o dai şi să scapi ca mai apoi să … dai admitere la master .. şi apoi dizertaţia … şi apoi…înnebunesc.

Mi-am ales ce temă am vrut. E o chestie nouă, interesantă şi originală. Cel puţin aşa mi s-a spus.

Mi-am ales ce profesor am vrut. Are experienţă, renume şi e preşedinte de comisie. (Ba tind să cred că a mai multor comisii.) Cel puţin aşa am văzut.

Am făcut partea practică aproape în totalitate. Ajutată fiind de o firmă lider în domeniu. Cel puţin aşa arată piaţa.

Totuşi, nu am niciun chef să mă apuc de ea. Niciunul. Nu am chef să alerg după cărţi scrise de oameni pe care nu îi cunosc, sau să traduc articole din engleză pentru că ei “e mulţi” şi poate şi deştepţi. Aş vrea să fiu lăsată să o fac aşa cum vreau eu. Când vreau eu. Fără număr de pagini prestabilit şi bibliografie obligatorie. Şi am atâtea altele de făcut acum.

Între timp am câştigat aici o carte. Vă mulţumesc!:) Lucrarea mea de licenţă nu.

1 Comment »

  1. mollybritish said

    hai ca e tiiiiimp!!! 🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

