Voi mai folosiţi telefonul fix?

Citesc aproape în fiecare zi zeci de CV-uri şi arareori se’ntâmplă ca rubrica de “telefon fix” să fie completată.

Dacă îi ceri cuiva numărul de telefonul acesta nu este niciodată de fix.

Eu nici măcar nu-mi cunosc numărul; pentru că nimeni, niciodată, nu mi-l cere.

Mi-e dor de perioada aia când te gândeai de două ori înainte să suni. Îţi imaginai ce o să spui şi cum o să îţi iei “la revedere”; ora nu putea fi nici prea târzie, dar nici foarte devreme; conversaţia era de cele mai multe ori fructuoasă şi intimă pentru că era aproape ca o vizită: întâi sunai la uşă şi aşteptai nerăbdător să ţi se răspundă, ca mai apoi să faci cunoştinţă cu un alt membru alt familiei căruia impresia pe care i-o lăsai trebuia să fie neapărat una bună şi abia apoi intrai în camera dorită şi erai întâmpinat de persoana căreia vroiai să îi vorbeşti. La fix răspundeai întodeauna, pentru că nu aveai de unde şti ce veste importantă zburdă la celălalt capăt al firului; iar conversaţia semăna cu un ritual: ştiai întodeauna cum şi unde sună telefonul şi vorbeai mereu din acelaşi fotoliu, jucându-te cu firul aparatului. Telefonul nu se ţinea niciodată ocupat prea mult pentru că nu se cădea şi conversaţiile îţi rămâneau adeseori în minte; pentru că era aproape o dovadă de curaj ca EL să te sune acasă. Ţârâitul telefonului făcea toată familia să tresară pentru că părea că fiecare aşteaptă din clipă în clipă o veste ce părea să nu mai vină.

Acum avem minute gratuite şi vorbim atât de mult încât uităm să ne mai întâlnim şi faţă în faţă; sau ne dăm beep-uri şi sms-uri, ajungând să nu ne mai recunoaştem nici vocile pe stradă. Şi vorbim din cadă sau tramvai sau uităm să răspundem pentru că “l-am lăsat pe silent sau pe masa din bucătărie”. Şi nu mai contează la ce oră suni sau cine închide primul, sau ce spui şi cît şi cum.

Fixul nu ţi-l smulgea nimeni din mână pe stradă şi nu crea complexe printre copiii de liceu. Nu te îmbolnăvea de cancer şi de superficialitate.

Mobilul ar trebui folosit doar în cazuri de urgenţă.

Mi-e dor să învârt roata cu cifre şi să pun atent în furcă receptorul ce mi-a şoptit acele câteva lucruri importante la care voi visa o săptămână.

15 Comments »

  1. Si la mine acasa fixul prinde praf, si mai am si doua (RDS si Romtelecom). Ce misto era si cand sunai aiurea, cu glume proaste, fara sa fi auzit cineva de CallerID ca sa intri la belele.

  2. treicuvinteaiurea said

    Da, Andrei, chiar, până şi glumele aveau mai mult impact!:)

  3. Puppeteer said

    “progresam si uitam sa fim fericiti…”. Nu e o noutate ca evolutia ne altereaza bucuriile de altadata, un ritual a fost si telegrama, si suetele in marchize, intre domnii si madmoiselle-le vremii, acum transformate in sms-uri pe sub banca, bipuri in colt la “mec”.

    “…cineva sa opreaca invazia de biti!
    cineva sa ne faca din nou fericiti…”

  4. mah, oricat de ne-cool e, eu inca il mai folosesc. e adevarat ca romtelecom nu mai folosesc chiar deloc, dar RDS chiar stau cu orele pe el. pana nu de mult stateam cu orele si pe romtelecom. stii, chiar discutam cu un prieten de faza asta cu telefonul mobil si despre faptul ca ai toate numerele in agenda si nu trebuie sa le tii minte. eee, pe vremea romtelecom stiam pe dinafara zeci de numere de telefon de fix si mobil sau la cele de mobil macar stiam ca se termina in xyz. Cand ma gandesc si acum stiu numerele de telefon pe care le foloseam frecvent in generala. Interesant cum lucrurile mici ne afecteaza putin cate putin capacitatile pe care le avem si in timp nici nu ne dam seama de unde au venit.

  5. PS mi-am amintit ceva tare simpatic. stii care a fost marea revolutie in istoria telefonului fix? intimitatea de care am avut parte tarziu. vorba ta, daca telefonul suna, toata lumea il auzea dar discutia era…limitata. de ce? pentru ca era firul scurt !!! 🙂 eee, in momentul in care au aparut telefoanele firless, atunci a inceput adevarata destrabalare >:) :)) hehe

  6. Luka said

    Eu tin minte cand am spus ca nu vreau celular. Am fix acasa, am fix la munca si daca vreau, sun de la cabinele telefonice… La ce-mi trebuie celular? Dulce naivitate…

  7. treicuvinteaiurea said

    Dulce într’adevăr, Luka!:D

  8. treicuvinteaiurea said

    Eu oricum sunt plină de liste şi îmi place să le fac, aşa că, dragă oldschoolrocker, încă una cu numere de telefon nu ar aduce mare diferenţă (oricum am una în caz că se întâmplă ceva cu cartela!:)) )

  9. treicuvinteaiurea said

    Sună atât de trist, Puppeteer!:p

  10. Puppeteer said

    De felu meu sunt pesimist deci nu e de mirare:P Eu dupa ce am primit tel, adica acum..hmm..7 ani la cateva luni ma satursem sa fius unat sau sa car dupa mine tel [ce mi se parea cam stupid] asa ca l-am inkis si asa a stat vreo 3 luni pe perioada verii.

  11. mollybritish said

    imi place ca ai pus cancer si superficialitate in aceeasi propozitie 😀

  12. fanel said

    eu am telefon fix si il si trec in cv-uri insa am o mare problema cand ma intreaba cineva numarul de telefon ma panichez si nu mi-l mai aduc aminte :)))noroc ca e notat in mobil :)))

    Mie mi-e dor de rahaturile alea de pe vremuri cu centraliste: Brasovu ai legatura cu Bucurestiu!

  13. La mine in casa fixul, romtelecomul inlocuit cu rds al carui numar nici nu l-am retinut, se foloseste doar pentru a vorbi cu rudele. Eu nu mai raspund niciodata la el, pentru ca stiu ca nu are cine sa ma sune. Iar cand sun eu, singurul apelat fiind bunicul, e ca si cum as vorbi de pe mobil, nu stau in fotoliu si nu ma joc cu firul pentru ca nici macar fixul nu mai e cu fir.
    Da, fixul nu mai e ce a fost odata.

  14. adela said

    tare dar nu intrati p id meu deyys_ade96 superb intrati acuma

  15. florin dia said

    Eu mai folosesc telefonul fix doar cand ma suna surorile ca au nu-stiu-ce minute incluse in abonament.
    Dar mai folosesc numarul de fix: cand nu vreau sa ma sune sau sa imi trimita SMS-uri publicitare firme, institutii, si completez un formular, scriu numarul de fix.
    Adevarul e ca eu nu imi stiu numarul de mobil, desi il am de aproape un an, pentru ca am trecut pe la toate companiile si nu mi-a placut niciuna.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

