Profesorul universitar (anti)model!

Ajungi la facultate. Nu ţi-ai dorit să ajungi profesor universitar, dar nu e aşa rău şi un ban în plus pentru a fi sigur că mănânci destul de saţios nu e niciodată de lepădat. Nu ai mai trecut demult pe aici, parcă holurile sunt mai strâmte, studenţii mai gălăgioşi, ce-o fi cu ei? Aaaa, e deja sfârşit de semestru?

Ei, şi se poate să fi lipsit 1, 2…10 seminarii, dar banii mi i-am luat aşa că nu ar trebui să fie o problemă. Ultimul seminar..cred că le-am scris nişte formule pe tablă şi apoi le-am dat o problemă în care trebuiau doar să înlocuiască literele cu cifre. E uşor, nu au de ce se plânge. E cel mai simplu model de problemă pe care l-ar putea întâlni.

Lucrare? Am citit parcă demult că trebuie să testezi elevul. Păi hai să îl testăm. Bun, avem o problemă lungă, cu exprimare complicată, conţine toate cazurile şi excepţiile posibile, nu ar trebui să aibă probleme în a o rezolva; doar au mai făcut materia asta de un milion de ori, o găsesc în cărţi de teorie, în seminariile la care eu nu am ajuns, la bibliotecă, timp au…

Teme? Da! Studentul trebuie să facă şi teme. De ce să le dau ceva uşor, sau ceva ce am făcut când aş putea să le testez creativitatea dându-le 2 studii de caz încâlcite? Doar studenţilor le place să se joace. Iar timp, după cum spuneam, au…doar sunt tineri.

Şi s-a mai dus un semestru. Te întorci transpirat acasă întrebându-te pentru 2 minute (niciodată mai mult) de ce au picat atât de mulţi examenul. Generaţia e de vină, copiii ăştia nu mai învaţă. Mulţumit de răspuns îţi completezi declaraţia de venit cu salariul de profesor universitar şi mergi la culcare.

La anul, din nou.

10 Comments »

  1. Din pacate sunt suficient de multi astfel de profesori, mai ales cei care nu au talent de a fi profesor.

    Oricum, inca ASE-ul e destul de ok

  2. treicuvinteaiurea said

    Nicolae Naumof: E “ok”, si parca din ce in ce mai “nu prea”..

  3. Hai sa zicem ca e un fel de chiorul in tzara orbilor 🙂

  4. Alina said

    macar nu are cine sa-ti puna abs:)):-??

  5. Alex said

    Incearca si la Poli, cred ca e mai bine.

  6. un prof said

    Cred ca se exagereaza! In necunostinta de cauza sau din rea vointa! Si a generaliza este absurd! Cel care scrie asta nu prea are de-a face cu invatamantul! E chiar complet rupt de realitate…

  7. treicuvinteaiurea said

    Nu e necunostinta de cauza pentru ca “am fost acolo” si nu e generalizare sau exagerare, e ironie in beletristica. 🙂

  8. Mihai said

    “beletristica”…huge word for what u write (nu ma refer numai la postul asta) 🙂
    Da, observ ca fiecare cuvant e gandit, calculat sa fie acolo, “sa dea bine” (ceea ce e chiar obositor). Insa a face eforturi sa pari intr-un anume fel nu te face sa si fii astfel. Nu aparentele sunt totul…

  9. treicuvinteaiurea said

    Despre ce vorbim, mai exact, Mihai?:) Prin “beletristica” nu punctam presupusul meu talent sau lipsa lui ci faptul ca adevarul din spatele povestii e intentionat spus astfel, pentru a suna…ironic. Daca folosirea termenului te-a jignit in vreun fel, ei bine, n-a fost cu intentie!

    Iar cuvintele nu sunt atat de mult gandite “sa dea bine” pentru ca nu particip la concursuri literare. E un blog personal.

  10. Mihai said

    parerea pe care mi-am exprimat-o mai sus se refera la blogul tau in general (dupa cum am mentionat).

    Ma refeream la faptul ca iti alegi atent cuvintele, facand eforturi sa lasi o anumita impresie “cititorilor”. Si subliniam ca nu aparentele inseamna totul. Ele de multe ori sunt false.
    Be more natural:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

