Să nu mă lăsaţi să uit!

Mi-e frig. Mă doare capul îngrozitor, iar gândurile nu vor să-mi stea locului nici măcar o clipă, de parcă până acum eu m-am agitat şi ele s-au odihnit. Aş fi vrut să mă fi gândit mai bine înainte. Aş fi vrut să îi pot explica de ce am făcut lucrurile pe care le-am făcut şi să fi fost mai puţin egoist, aş fi vrut să studiez mai atent arhitectura casei în care am locuit şi să miros mai des florile de care mama avea grijă să fie întodeauna proaspete. Aş vrea să fii savurat mai îndelung plăcinta aia minunată..şi să mă dau mai des în leagăn. Aş vrea să fii zâmbit mai des celor din jur, chiar dacă în naivitatea lor erau răi, idioţi şi proşti. Cred că şi eu am fost la fel; la urma urmei…ce am fost? Un superficial. Am trecut pe lângă oameni, pe lângă clădiri, pe lângă copaci, pe lângă atâtea lucruri fără să le văd… nu îmi umpleam capul cu lucruri mărunte de frică să nu cumva să îmi şteargă din memorie lucruri vitale, lucruri care acum nu îmi folosesc la nimic. Stând pe piatra asta rece îmi dau seama cât de rece am fost şi eu. Cu cei la care ţin, cu cei la care aş fi putut să ţin şi cu cei pe care nu am să ii cunosc niciodată. Sunt mort de aproape o săptămână. Îmi simt încă gustul sângelui ce s-a scurs din capul meu crestat de stâncă. În curând cred că am să mă înec din cauza mirosului. Nu-mi pare rău cum am murit, am murit urmărindu-mi visul, încercând să ajung pe vârful celui mai înalt munte. Nu-mi pare rău nici pentru momentul în care am facut-o, pentru că ştiu că nu aş fi gândit ca acum niciodată, indiferent de cât timp aş fi avut la dispoziţie aş fi rămas la fel de ignorant. Pentru că aşa sunt oamenii. Nu îşi dau seama de ce e bun, până nu au văzut răul, nu îşi dau seama de ce e frumos, până nu au văzut urâtul, nu îşi dau seama că există aer, decât atunci când rămân fără el, nu îşi dau seama cât de mult greşesc decât atunci când e prea târziu. Cea mai mare realizare a Diavolului este aceea că ne-a convins că nu există.

Am să vă povestesc cum e aici, dincolo, dar dacă mă ajutaţi să nu uit. Să nu uit ce am pierdut şi ce aş fi putut să nu pierd. Să nu uit cum miroase ciocolata, cum cântă greierii, privirea copiilor când îşi deschid cadourile, zâmbetul ei când îi spun cât de specială este pentru mine, gustul ceaiului băut cu un prieten drag, fluturii din stomac, vorbele de duh, zgomotul oraşului, culoarea cerului…aş vrea să mă pot întoarce cu faţa şi să mai văd o dată cerul..atât de limpede, atât de sincer, atât de neajutorat în faţa mâinilor noastre distructive.

Ascultaţi un sfat de la cineva care a trecut prin viaţă, la propriu: faceţi în aşa fel încât să nu vă mai pară rău. “Îmi pare rău!” nu umple goluri şi nu transformă lucruri. Încetaţi, aşadar, să vă mai pară rău!

În curând am să fiu una cu pământul, dar gândul pare să îmi fie de neoprit. Ar fi trebuit să gândesc mai mult, ca acum să fie obosit. Ar fi trebuit să văd mai mult, să aud mai mult, să simt mai mult.

Să nu mă lăsaţi să uit!

4 Comments »

  1. Alina said

    Ma sperii:-s

  2. sorin said

    E ciudata treaba cu “ne pare rau”. Tind sa-ti dau dreptate. E bine sa incetam sa ne mai para rau. Ar fi cazul sa evitam sa mai gresim.

  3. murasakki said

    Spooky, dar chiar imi place 😕 imi aminteste putin de povestirile lui Alan Poe, ca tot vorbeam de carti 😕

  4. Tiberiu said

    probabil daca tipu ar invia, s-ar duce in lume si ar face tot ce s-a gandit el ca a pierdut si apoi ar fi murit urcand acelasi munte s-ar fi gandit pe piatra aia ca nu a facut destule pentru el… sau ca e dezamagit(?) trebuie sa fii prost sa crezi ca poti atinge totul pe lumea asta.. fiecare din noi va sta pe piatra lui si fiecare din noi va avea gandul lui saltaret.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

