Sibiu. Povestea

Prima impresie: Sibiul miroase a vanilie si vata de zahar si are case cu ochi!

Daca ar fi sa fac o comparatie as spune ca Sibiul este un batran, optimist si vesel, care are multe povesti de spus.

Primul nume de strada pe care l-am vazut este acelasi cu cel al strazii pe care locuiesc. Trebuie sa fi fost un semn, nu credeti? Eu am ramas putin inmarmurita…

Apropo de strazi…unele urca, altele coboara, unele sunt mai stramte, altele mai largi, si peste tot se simte un puternic iz austro-ungar, de vechi, oarecum romantic.

E un oras colorat. Obisnuita cu monotonul gri al Bucurestiului, Sibiul mi s-a parut ca un oras al veseliei. Cladiri vopsite verde, galben, roz, portocaliu, albastru…dar, aratand atat de discret totusi, de misterios, de pasnic. Cum adica cladirile au ochi? Au, si va veti convinge privind pozele. Multe dintre ele au obloane la ferestre si asta le da un aer foarte deosebit. Ca sa nu mai spun ca majoritatea sunt monumente istorice si/sau foste locuinte ale unor oameni celebri.

Grija pentru detalii e impresionanta. Capacele de canal sunt inscriptionate, copacii ingrijiti, strazile curate; pana si cosurile de gunoi arata mai dragut decat aici. Ca sa nu mai vorbesc de luminite. Pe cat de “nepotrivite” mi se par cele din Bucuresti, pe atat de “potrivite” mi s-au parut cele de acolo.

Ce mi-a mai placut a fost faptul ca, in fiecare statie, sunt trecute autobuzele si orele la care fiecare dintre ele ajunge in statia respectiva. Si culmea, ajung exact la ora trecuta acolo. Va suna familiar? N-ar avea cum!

De asemenea, nu am simtit nicio urma de campanie electorala. Daca in Bucuresti s-au luptat care pe unde sa lipeasca mai multe afise si acum nimeni nu binevoieste a le mai da jos, in Sibiu parca aceasta nici nu s-ar fi tinut. Nu stiu daca e cumva interzis sau nu sa lipeasca afise, sau sa puna bannere in centrul istoric (birourile partidelor le-am vazut intr-una dintre plimbarile nocturne), dar oricum, a fost relaxant sa nu mai vad atatea chipuri, atatea reclame, atata hartie irosita..

Altceva interesant: Sibiul este “Orasul gangurilor”. Sunt ganguri ce dau in curti interioare, piete, alte strazi; sunt ganguri ce ascund case, magazine, cafenele; e clar ca, turist fiind, nu ai cum sa te plictisesti explorand..

Ce am facut pe acolo?
Am urcat in 2 turnuri, destul de inalte, treptele fiind multe si abrupte. Ce am vazut de sus? O paleta de culori (cu preponderenta rosu) inconjurata de munti inzapeziti. Nici nu va puteti imagina…

Am mancat bine, ospitalitatea personalului fiind incomparabila cu cea a bucurestenilor.

Am baut vin fiert, cu mar si scortisoara, unul dintre cele mai bune baute pana acum, am facut iepuri de hartie si ne-am facut un nou prieten. Prieten cu o viziune foarte realista despre Bucurestiul in care a locuit un an (“mda, ei bine, viata de noapte e mai activa, oamenii sunt mai rai, e mai mare,e mai zgomot…dar, mi-a placut metroul” . ) Il salut si il astept sa ii arat si parti bune ale minunatei capitale! :p

Au fost 2 zile coplesitoare..as putea scrie pagini intregi despre cum porumbeii sunt chiar mai grasuti si mai prietenosi (nu am reusit sa ii fac sa zboare desi am tot alergat printre ei..), despre cum vata de zahar e mai mare si parca si mai dulce, despre cum oamenii sunt mai dispusi sa te ajute si zambesc mai mult, despre linistea ce stapaneste parca tot orasul, la orice ora, in orice zi, despre ciorba de gulas, clatite cu ciocolata, ceai negru, coktailuri dulci, casutele de lemn din Piata mare, unde gaseai lucruri de tot felul, despre ninsoarea scurta si timida, despre , despre, despre…

Era sa intarzii cu postarea pentru ca era cat pe ce sa pierdem trenul…si la urma urmei, chiar daca am fi facut-o ar fi meritat. In primul rand pentru ca rochita e minunata si mai ales pentru ca Sibiul e minunat! : )

Si iata si cateva mostre: [vor mai fi si altele, imediat ce intru in posesia lor]

3 Comments »

  1. oldschoolrocker said

    Sibiu este un oras incredibil plin de istorie la fiecare colt si cu o atmosfera colorata si vesela pe care si-au pus accent nemtii in cel mai frumos mod. O plimbare noaptea tarziu pe strazile inguste, prin gangurile cu putina lumina pe langa zidurile unei cetati medievale construita pe o colina este un lucru magic.

  2. dan said

    ma bucura faptul ca cineva foloseste sibiu alaturi de niste cuvinte atat de marete…este un oras extraordinar si asta nu o apreciem noi o apreciaza cei care poate si-ar dori sa locuiasca intr-un astfel de oras…pt mine e banal si monoton…dar asta nu inseamna k nu imi iubesc orasul…probabil ca odata ce as pleca de aici ar fi un dor puternic care s-ar manifesta:)) iti multumesc din nou si ne vedem curand>:D<

  3. pantera said

    Cu afisele electorale chiar au facut curat. Nu m-am asteptat. Asta mai s-a parut cel mai urat lucru in Bucuresti: ca nu curata afisele vechi. (Eu sunt din Sibiu.) Cat despre cum arata orasul, primarul a fost foarte insistent si chiar drastic in privinta detaliilor – pana in urma cu cativa ani chiar era jalnic. Mai nou ma mir si eu cat de bine arata, au mai amenajat un parculet, au mai facut o fantana arteziana… Inca mai e de lucru, sper sa o tina tot asa si de-acum incolo chiar daca s-a terminat cu “Capitala europeana”. Daca s-ar impune si obligativitatea contractelor cu gunoierii, sa vezi ce curat ar fi si pe le periferie…
    Daca vii o data vara si iesi la marginea orasului, la pista de raliu sau ce-o fi acolo, si stai cuminte, daca ai noroc, poti vedea pe la baltile de-acolo si animale salbatice, cateva chiar specii ocrotite. Si locul asta e la doar o jumatate de ora de mers pe jos distanta fatza in centru… Nici asta nu aveti in Bucuresti! 🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Reply

